Vi har et fælles ansvar. Vil du være med til at tage det?

Samfundsansvar er noget, vi tager i fællesskab

Vores drøm er et samfund, hvor hensynet til vores natur og planet prioriteres højere end hensynet til profit og vækst. Hvor mennesket får gavn af en planet, hvor vi har genskabt balancen, og hvor goderne bliver mere ligeligt fordelt mellem menneskene – uanset hvor de bor.

Vi ønsker at skabe gennemsigtighed og på et oplyst og dokumenteret grundlag give dig de bedste betingelser for at ansvarlige træffe valg, når du handler. Derfor skal de gode løsninger og historier om virksomheder, der allerede har taget et væsentligt ansvar, frem i lyset. De fortjener din opmærksomhed og ikke mindst dine penge, når du handler. 

Den opgave har vi påtaget os i forventningen om at flere forbrugere, virksomheder og ledere bliver inspireret til at gå samme vej.

Vi elsker at dele viden og informationer om vores medlemmer, vise deres passion og unikke løsninger, så vi kan få alle de ægte ildsjæle forrest og frem i lyset!

Man kan sige, at vi samler på gode historier om seje virksomheder, der hver dag arbejder hårdt for at drive deres forretning efter så mange bæredygtige parametre som muligt. 

Vi viser dem, der løber forrest

Det skal være nemt for dig som forbruger at træffe mere bæredygtige valg i hverdagen. Og det skal være nemt for de virksomheder, der er og frontløbere i udviklingen af et mere bæredygtigt samfund at finde ligesindede. Virksomheder, der tænker ens kan løfte i flok, inspirere hinanden og skabe bedre vilkår at handle efter. 

I vores fællesskab tager vi afstand fra urimelig forskelsbehandling, brug og smid-væk kultur og greenwashing*, der fortsat forskubber planetens balance. Vi tager også afstand fra korruption og undertrykkelse, der smadrer økonomi og muligheder for mennesker i store dele af verden.

Dette har lige siden den spæde start i 2011 været omdrejningspunktet for GoGreen Danmark. Er du enig med os, så følg trop. Sammen kan vi gøre en forskel. Til gavn for os i nutiden og for dem, der kommer efter os.  

Greenwashing betyder, at virksomheder i deres markedsføring bruger ord som “bæredygtig”, “miljøvenlig”, “grøn” uden at have dokumentation for det, og dermed få deres produkt til at fremstå mere grønt eller bæredygtig, end det er – udelukkende for at få dig til at købe mere. Læs evt. mere om dette i denne gode guide fra Forbrugerrådet Tænk HER.